Zabawy ruchowe:
2)zabawy skoczne z elementami skoku lub podskoku
Rozwijają aparat stawu skokowego, wzmacniają go, rozwijają też równowagę i koordynację ruchową
Jest również piosenka o Pingwinku przy której można wykonywać z dziećmi elementy skoku:
w pingwina bawić się się , się
raz nóżka prawa raz nóżka lewa
raz nóżka prawa raz nóżka lewa
do przodu do tylu i raz dwa trzy
Jak są słowa w pingwina bawić się się się skakać do góry jak piłeczka
raz nóżka prawa - wystawiamy do przodu prawą nogę
raz nóżka lewa - wystawiamy do przodu lewą nogę
do przodu - skaczemy do przodu na 2 nogach
do tylu - skaczemy do tylu
i jak jest raz dwa trzy podskakujemy.
Świetna zabawa dla małych i dużych dzieci .
raz nóżka lewa - wystawiamy do przodu lewą nogę
do przodu - skaczemy do przodu na 2 nogach
do tylu - skaczemy do tylu
i jak jest raz dwa trzy podskakujemy.
Świetna zabawa dla małych i dużych dzieci .
Zabawy skoczne np. przeskakiwanie różnych przeszkód tj. rozłożone szarfy, gazety, krążki plastikowe a na podwórku mogą to być płytki chodnikowe, kałuże.
skoki w workach
3)Zabawy bieżne- główna formą aktywności jest bieg. Ich celem jest rozwój wydolności organizmu krążeniowo- oddechowej, rozwijanie szybkości oraz dotlenienie.
Wiewiórki w dziuplach
Ułożone obręcze (lub narysowane na ziemi) – to dziuple dla wiewiórek. W każdej dziupli jedna wiewiórka (dziecko). Na sygnał „Wiewiórki z dziupli” – dzieci biegają swobodnie z dala od dziupli. Na zawołanie „Wiewiórki do dziupli, lis idzie” – każda wiewiórka wskakuje do najbliższej dziupli i przysiada. Odmiana tej zabawy – to dziupli jest o jedną mniej niż wiewiórek (jedna wiewiórka zawsze zostaje bezdomna)
Koty i myszki
Oznaczamy dzieci 4 kolorami. Dzielimy (dużą grupę) na 4 zespoły. 3 zespoły tworzą koło, czwarty zespół to myszy. „Koty” znajdują się w domkach. Dzieci tworzące koło krążą i mówią wierszyk:
„Myszki, myszki, siedźcie w norze,
Bo pan kotek w złym humorze,
Tylko sapie, tylko mruczy,
Zaraz on was tu nauczy”.
Po wierszu koty łapią myszy i zaprowadzają do swoich domków. Zabawę powtarza się tyle razy ile jest grup. Zamiana postaci
Berek
W wyniku wyliczanki wybierany jest „berek”. Goni dzieci i kogo dotknie, to ta osoba staje się berkiem. Można wprowadzać do tej zabawy różne urozmaicenia np. berek – kucanka, berek w parach, berek drewniany, berek słupek itd.
Gąski, gąski do domu
Spośród dzieci wybierana jest „Mama gąska”, „Wilk”. Reszta dzieci to „gąski”. Na wyznaczonym miejscu ustawiają się „gąski”. Po przeciwległej stronie ustawia się „Mama gąska”. „Wilk” zajmuje miejsce z boku.
Mama Gąska prowadzi dialog z gąskami
- Gąski, gąski do domu!
- Boimy się!
- Czego?
- Wilka złego!
- Gdzie on jest?
- Za górami, za lasami, czeka na nas z pazurami!
- Co on pije?
- Pomyje!
- Co on je?
- Kosteczki!
- Gąski, gąski do domu!
Po tym okrzyku gąski biegną do Mamy gąski, a wilk chwyta je. Zabawa powtarza się, aż wszystkie gąski są wyłapane przez wilka.
4)Zabawy z elementami czworakowania- zabawy rozwijające i wzmacniające mięśnie grzbietu. Zapobiegają wadom postawy.(np. Koty)
5)Gry i zabawy rzutne-rozwijają koordynację ruchową oraz szybkość i dynamikę ruchów.
rzuty piłką, zgnieciona gazetą, samolociki z kartek, rzuty ringo, fresbe, woreczkiem
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz